Thứ Hai, 6 tháng 2, 2012

Keynesian and Pseudo-Keynesian Propositions

Paul Krugman - New York Times Blog
 
February 5, 2012, 2:48 pm

Keynesian and Pseudo-Keynesian Propositions

Just a brief further thought on the anti-Keynesian flip-out. Consider three propositions:
1. Deficit spending is expansionary, other things equal.
2. Deficit spending is always expansionary.
3. Only deficit spending is expansionary.
Keynesian economics basically asserts proposition 1. Testing that proposition is tricky, but that’s always the case in economics; you have to look for natural experiments, or be very careful about controls. Christy Romer talks about this in her excellent speech (pdf) on the topic. But when you do it right, the evidence strongly supports proposition #1.
Proposition #2 is, well, stupid. It’s what you see in bad comment threads, where people rant about how if Keynesian economics was right, Greece would be a miracle economy.
And proposition #3 is worse. Which is why I am boggled to see professional economists apparently believing that this is the proposition to focus on.
 
5 tháng 2 năm 2012, 14:48 

Đề nghị của Keynes Pseudo-Keynes

Cần mô tả ngắn gọn hơn nữa tư tưởng chống Keynes flip-out. Hãy xem xét ba mệnh đề:

1. Chi tiêu thâm hụt mở rộng, những thứ khác bằng.

2. Thâm hụt chi tiêu luôn luôn mở rộng.

3. Chi tiêu thâm hụt chỉ mở rộng.

Kinh tế học Keynes về bản, khẳng định đề xuất 1. Kiểm tra rằng mệnh đề khôn lanh, nhưng đó là luôn luôn như vậy trong kinh tế, bạn phải tìm kiếm cho các thí nghiệm tự nhiên, hoặc phải rất cẩn thận về điều khiển. Christy Romer nói về điều này trong bài phát biểu xuất sắc của mình (pdf) về chủ đề này. Nhưng khi bạn làm điều đó đúng, bằng chứng ủng hộ mạnh mẽ đề xuất # 1.

Đề xuất # 2 tốt, ngu ngốc. Đó là những gì bạn nhìn thấy trong các chủ đề bình luận xấu, nơi mà người dân rant về như thế nào nếu kinh tế Keynes đã đúng, Hy Lạp sẽ là một nền kinh tế kỳ diệu.

đề xuất # 3 là tồi tệ hơn. Đó là do tại sao tôi boggled để xem các nhà kinh tế chuyên nghiệp dường như tin rằng đây là đề xuất để tập trung vào.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét